Sukan dan Hiburan

Konsert kesenian Islam Sambut Tahun Baru 2006 Di Gombak

Oleh WAN NORDIN WAN YAACOB

KUALA LUMPUR, 29 Dis (Hrkh) - Dewan Pemuda PAS Kawasan Gombak (DPPKG) akan menganjurkan konsert kesenian Islam pada malam sambutan tahun baru 2006 (31 Disember 2005) bermula jam 8.00 malam hingga 12.00 malam.

Menurut Pengarah Program, Mohammad Idris konsert yang akan membariskan kumpulan nasyid As Saufee sebagai penghibur pada malam tersebut akan diadakan di Dataran An Nur, Gombak.

Konsert alternatif itu diharapkan akan memberi satu kelainan kepada sambutan malam tahun baru 2006, katanya.

Beliau berkata demikian ketika memberi maklumat mengenai program anjuran DPPKG itu kepada Harakahdaily dalam pertemuan di Putrajaya semalam.

Sebagaimana yang diketahui umum, sebelum ini banyak pihak yang mengajurkan program-program liar bagi menghiasi sambutan malam tahun baru.

Akibatnya anak-anak muda dan golongan dewasa meraikan malam sambutan tahun baru dengan pesta maksiat serta hiburan luar batasan,katanya.

Ini mengundang kepada peningkatan masalah sosial yang seterusnya akan merugikan negara, katanya.

Atas inisiatif itu DPPKG mengambil pendekatan memberi hiburan alternatif ke arah membentuk peribadi dan sahsiah remaja serta masyarakat dan sambutan yang lebih bermakna, katanya.

DPPKG menjemput orang ramai terutamanya golongan muda meraikan konsert kesenian Islam sempena sambutan tahun baru 2006, katanya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home